lördag 23 juli 2022

Juli har ändå bjudit på mycket!

 



Idag tog vi en sväng till Kaffestugan och åt lite gott nu när veden är klar. Dagen innan var vi på Berget och kollade lite på deras bygge. De har skator där också, den här satt på deras uthus. Det ser nästan ut som om gubben Pettson bor här, men det gör han inte.

Det har varit en rätt händelserik sommar i år, kusinen har satt igång ett byggprojekt nere vid älven som lär bli riktigt fint när det är klart så han har faktiskt haft en anledning till att vara stolt över sig själv i år. Sedan har jag varit barnvakt i år igen... Och hönskompis! 



Mammas kusin och hans fru kom och hälsade på tillsammans med en moster till mamma som vi inte sett på kanske 30 år! Det var roligt att se dem, ännu roligare att de hade med sig hönsen! Två kycklingar hade de med sig som jag och mamma tog på oss att se efter. Hedemorahöns var det och lite får jag erkänna att jag skulle vilja ha höns någon gång i mitt liv. Titta vad söta de är!


Lite har jag även kört min lilla drönare, vilket jag nog kommer göra mer så fort det blir mindre folk på gården. En ny kamera har köpts, men den måste jag lära mig innan jag kan använda den. Det här är den jag egentligen skulle fått som pris när jag tog mitt IQtest, men jag fick en dashcam i stället. 

Slutligen har jag bestämt mig för att från och med nu inte lämna utrymme för mer onödiga begränsningar i mitt liv. Nu har jag blivit "friskförklarad" från allt vad diagnoser och "hjälpbehov" heter, nu vill jag äntligen göra som kossorna åt grannen och smaka ordentligt på det gröna gräset utanför lagården! Inga fler förnedrande möten eller telefonsamtal, nu tänker jag göra som de bett mig göra. Se dem som moln på en sommarhimmel och idag är min sommarhimmel klarblå!

I augusti hade de planerat in något förnedringsmöte, men jag har faktiskt egna planeringar för augusti, ingenstans finns det någon plats för trams. När jag tänker efter har jag nog ingen plats för trams någonstans längre. Jag har bara plats för välbefinnande nu.


Sommar ja! Kommer vi iväg på några äventyr i år! Jofan, vi har redan varit ut på några svängar, fler är i antågande, bland annat hörde jag någon säga att det är en hel del på G:

¤ Bräcke och glassbaren
¤ Trondheim
¤ Ön 
¤ Ändsjön

Sedan kanske vi tar en sväng till Junsele, men det vet jag inte ännu, vill göra så mycket nu. Allra helst vill jag åka till Trondheim och bara rå om staden i ett gäng timmar som vi brukade göra innan pandemin kom och förstörde möjligheterna. Nåja... Så fort jag kan ta mig i en båt, vilket blir snart, besöker jag min egen paradisö -Ön! Det ser jag också fram emot.

Ta hand om er nu. Kom ihåg att livet inte är så långt som man ibland kan tro, så var rädd om de där stunderna då livet känns extra bra och ta in nuet. I morgon kanske det är för sent.

Namaste 🌺




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...