måndag 25 juli 2022

En liten tripp till gerilån blev det


Vi hade först planer på att ta båten till Ön, men vädret var så tråkigt så vi tog en utflykt till gerilåmynnet i stället, mest för att leta lite arter. Huvudanledningen var att vi behövde hitta grodor och fiskar, men när den här arten står där rakt framför en är det värt en resa bara för det! Jag har loggat den bara för att kunna försäkra mig om vad det är, men visst är det väl en cikoria vi hittat? Väldigt lik är den i alla fall.


Sedan hittade vi en väldigt liten grotta i bergväggen. Hålet är som fyra knytnävar i storlek. Kanske bor det en liten vätte där? Med lite fantasi tror jag att rätt högertänkare kan föreställa sig det. Återigen, jag är vänstertänkt och föreställde mig det! 😉



 Och visst kan man väl få bada fötterna lite i det grunda vattnet? Det var faktiskt ganska skönt och det är inte utan att vi längtar lite extra till Ön nu. Det får väl bli en liten båttur vilken dag som helst! 



Inga grodor eller fiskar tyvärr, men det fanns tillfälle för att ladda batterierna vilket jag tror är viktigt även för oss som inte bor i städerna. Jag förstår turisterna som blir som galna när de ser en riktig skog som inte är nedlusad med sopor och förstörelse av olika slag. Det kanske är så att det är en ynnest att faktiskt bo så att man kan uppleva det här varje dag! En sak vet jag och det är att få saker går upp till att vara i skogen och ta in varje liten sekund av stillhet och lugn. Det är det som för mig är innebörden i Namaste.

Nu när det varit två års pandemi har jag faktiskt lyckats knåpa ihop en lista med ställen jag vill åka till. Den är så pass lång att den säkert tar två år att beta av. I sommar har vi en del inplanerat, vi får se vad nästa etapp blir. Än tänkte jag i alla fall inte lägga ut någon lista, för vet ni om det blir det ingen överraskning! Sköt om er nu, kom ihåg att stanna upp lite då och då och ta in nuet, inse att livet är vad man gör det till och inte vad andra vill göra det till. Ingen har rätt att försöka stöpa om dig, ingen utom du själv. Du är toppen som du är, kom ihåg det. Andra kan komma med feedback då och då, men det är ditt liv i slutändan, det är värt att komma ihåg, varje sekund man lever. 

Namaste vackra du 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...