söndag 24 juli 2022

Nu är valrörelsen igång, då vet man vad som ska göras!


Jaha, då var det bara drygt en månad kvar till valet. En sak har jag lärt mig av valrörelser och det är att inte delta. Jag röstar, det är vad jag bidrar med. Nu får ni inte missförstå mig, jag diskuterar mer än gärna politik, men då ska det vara på ett intellektuellt vis, inte som det diskuteras på många sociala medier. Det kanske helt enkelt stämmer som de säger: Att argumentera med idioter är lite som att försöka spela schack mot en babian. Det spelar liksom ingen roll hur bra du argumenterar, det är helt enkelt ett fall av force majeure. 

Vi känner alla till typerna man helst undviker på nätet, annars finns en bra länk till det här där man gjort en relativt träffsäker lista över de mest energikrävande typerna! Här kan vi även lägga till all ytlighet som sprids och tar mer energi än det ger. Jag har räknat ut att sociala medier ofta tar mycket mer energi än det ger, i synnerhet under valrörelser och dylikt. Därför har jag bestämt mig för att strunta i det där tills valrörelsen är över. Samma sak gäller alla dessa "valprogram" som basuneras ut överallt så att vi ska kunna "lära känna" partiledarna. Det är återigen den där ytligheten som jag inte riktigt fixar.

Därför tänker jag undvika allt vad kommentarsfält och sociala medier heter. Jag mår så pass bra nu för tiden att jag känner för att behålla det snarare än att låta mig dräneras i onödan. I kväll tänker vi fika lite nere vid älven och jag har bestämt mig för att tanka massor av energi och riktigt varva ner nu när alla turister utom en av dem åkt hem igen. Fast en turist är en sak, 10 en annan. Nu kan vi varva ner lite. Uppdateringar om det kommer framöver.

Sköt om er, låt ingen förstöra ditt flow, det är du inte värd. 
Namaste! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...