onsdag 27 juli 2022

Ibis-Onsdag idag!


Idag har jag försökt lära känna appen Ibis Paint X som jag laddade ner på mobilen för inte alltför länge sedan. Jag testade att rita Björgvin och det enda missnöjet här är väl i hans sneda öra som får honom att se ut lite som Bård Ylvisåker i öronen.


Nåja, det är absolut inget fel på att se ut som honom, han är faktiskt en av referenserna jag använde när jag designade Björgvin. I synnerhet kanske hans leende när han skrattar har jag använt. 




 Annars har jag tagit en smärre promenad till brevlådan för att se om det kommit några kärleksbrev, men den visade sig vara tom idag. Däremot hittade jag en trött liten stackare sittande i en fibbla på vägen hem. Jag tror det kan vara ett honungsbi eller en väldigt liten getingsort vi hittade.


 Och nu är vi säkra på att det vi hittade på väg ner till Mynnet var vägvårda eller cikoria. Något man förr i världen använde som kaffersättning. Enligt källor ska det ha smakat väldigt bittert och rent av äckligt. Vi nöjer oss med en bukett i en vas i vardagsrummet i stället.
Dessa och toppklocka funderar jag även på om man kan plantera ut i sin egen trädgård, vi kan behöva lite lila här, dessutom gillar bina cikoria så det kan vara en viss vinst i att sätta ut några. 

I morgon är det i alla fall torsdag, då är det städdag igen! Köket ska få sig en duvning, liksom vardagsrummet, så att vi vet att det är helg! Sedan ska jag även färglägga lite skisser jag har på datorn samt försöka tömma båtskrovet på vatten. Vi ses då!

Namaste 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...