tisdag 24 maj 2022

En chill tisdag

Idag har jag bara softat, egentligen välförtjänt efter att ha varit på helspänn nästan hela pandemitiden. Nu kan jag se att det kommer något gott ur det här fröet, även om jag var rädd att det skulle mynna ut i något jag inte skulle gilla där ett tag. Bränt barn skyr elden kanske det heter...
Idag har jag plockat blommor och artvandrat i alla fall. Hittade en del fint när vi var ute och gick, men en sak jag hittade i vägkanten blev jag faktiskt lite paff när jag hittade:



Den här oljemålningen låg alltså slängd i ett dike nära vår infart. Eftersom vi ändå plockade blommor fick den följa med hem. En liten ros! Röda rosor brukar symboliseras med kärlek, så jag antar att Freyr varit i farten igen, han brukar hitta på hyss och ja, jag känner honom, du har inget bevis för det motsatta! 😉






Himlen var verkligen dramatisk i kväll, molnen hade formen av fåglar, pärlemorsjok och guldslöjor. Dock vet vi att det fortfarande är maj, det är kyligt i luften och djuren gör allt för att värma sina små under de kalla nätterna. Den första bilden är tagen uppe i byn i helgen, den tog jag med för att molnen såg så häftiga ut, de följde vägen rakt fram! 

 Och rätt som det var träffade vi på Stinky från Mumindalen som satt på en åker och såg ut som han brukade. Eller så var det en tuva som lyckosamt nog hade den formen. I övrigt gott om djur ute på åkrarna. Stora som små, mest var det trastar, måsar och ett och annat rådjur i farten, men jag är säker på att det blev mer än nog för loggen.

Det sista vi gjorde den här dagen var att åka och hämta en släpkärra hos en granne, i morgon ska vi nämligen frakta skrot, så då blir det en händelserik dag. En annan sak som ska göras är att rensa bort lövhögar och gödsla buskarna innan regnet kommer, det skulle visst bli lite blött nu i helgen. 
Jag mår bättre. Jag tror att jag oroat mig i onödan igen, jag måste sluta med det, det är inte bra för någonting. Jag tror som sagt att saker och ting kommer att bli bra nu, det hoppas jag i alla fall! 
Ta väl hand om er nu, vackra skapelser! Namaste🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...