fredag 13 maj 2022

Slutet av en låg vecka

Idag har jag försökt spendera dagen med att ta hand om mig själv eftersom jag mått ungefär som en fisk på land mentalt den här veckan. Meditation och glassdrinkar gör saker och ting lite lättare.

Jag var beredd på att hela den här proceduren skulle innebära att jag fick en del negativ nostalgi att ta hand om, därför tog den biten mig inte så hårt... Trodde jag tills jag såg vissa delar av testerna som psykologerna hade! Jag kände igen dem och jag kände även igen de kalla kårarna jag fick när jag såg dem. Det där har jag tänkt på, testerna visade på att jag var normalbegåvad, ändå har jag mått oerhört dåligt över det här hela veckan, kanske för att jag insåg att det här var en del av mina trauman, kanske rent av roten till mycket av eländet. Jag vet om att det fifflats med papper tidigare, att man vinklat och vridit till sin fördel, men att symbolerna på papprena skulle ge mig sådana throwbacks hade jag ingen aning om. 

Ni ser, till och med jag som ofta är en positiv och glad människa kan ha låga perioder. Då är jag mer positiv och ledsen i stället. Negativitet är något jag slutat syssla med, jag ser alltid en eller flera lösningar när jag stöter på ett problem, kruxet är att se vilken lösning som ger bäst resultat skulle jag tro, så det får jag grunna vidare på under kommande vecka. Jag återkommer! 


Slutligen hittade jag ett citat jag kände passade in i det här inlägget. Jag tror att det för det mesta handlar om attityd och umgänge, det är där huvudgrejen är tror jag. Nu ska jag ta mig en sovare för att orka städa imorrn. Ta hand om er och tro inte att ni har ett värde här på jorden, vet det i stället. 
Var stark även i tyngre tider, det är kanske just då styrkan behövs som mest.

Namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...