onsdag 11 maj 2022

Familjen Vera har fått flytta ut i köket och så har jag lärt mig något nytt!


Onsdag, två dagar efter testresultaten och jag gör allt för att bli av med mina inre demoner. Jag visste väl redan testresultaten och jag tänker fortsätta att hålla min IQ för mig själv. Religion, sex, mental hälsa och politik vet ni ju. 

Men testerna rörde upp en hel del gammalt som nu bara föll ner över mig, ni som läst mitt förra inlägg vet att jag mådde väldigt dåligt efter den persen, det är först nu jag hämtat mig och börjat ta hand om mina älskade plantor och djur. Regnar det inte i morgon blir det till att ta hand om trädgården lite också. 

Visst är Aloe Vera en märklig växt? Först köper man en, sedan har man plötsligt fyra! Jag hade två plantor av olika typer av aloe när grannen kom med några sticklingar, sedan hittade jag fler i de äldre Verorna. Så nu har jag alltså en långbladig och två kortbladiga samt en med någon blandning av båda. Det ska bli spännande att se om jag får till sticklingarna den här gången! Jag tror faktiskt det, i så fall blir jag väldigt glad. Familjen Vera har i alla fall flyttat ut i köket eftersom de inte får plats i vardagsrumsgänget längre, dessutom är det bra att hålla dem borta från katten nu när de fått rejäla taggar som hon gärna kliar tänderna på, om hon får eller inte. 




Och bland vardagsrumsblommorna trivs streptocarpusen utmärkt tillsammans med bland annat de här gula begoniorna som jag fortfarande inte förstår mig på, jag vet om att de inte får torka, tropikväxter ska hållas fuktiga, men det blir alltid så fula blommor på dem så det får jag väl se vad jag kan göra åt. Jag får forska lite mer om begonior helt enkelt. Det kan inte vara så svårt att sköta om dem!



Slutligen håller jag på att virka en grytlapp med tunisisk virkning. Den ska ju bli rutig men mina nybörjarskills på den här tekniken visar sig alltför väl i geometrin. Nåja, jag nöjer mig då det här egentligen bara ska vara en provlapp för att känna in tekniken. 

Hur mår jag nu då? Ja, traumana jagar mig lite extra intensivt just nu, men jag vet bättre än att låta sådant klänga sig fast, jag vet att jag är snabblärd och envis så egentligen har jag väl mest en känsla av "jag ska visa er, traumahelveten, ni ska inte vinna över mig inte!" Och så tänkte jag fortsätta tänka. I morgon (torsdag) blir det städdag! Dessutom ska det rensas lite mer på gården, det börjar redan grönska så det är bra om löven försvinner någon gång! Sedan ska vi även göra lite hemtrevligt nere vid älven, det kan vara trevligt det med. Men just nu... Just nu ska jag bara sova! Ta hand om er och ha lite överseende om texten är lite rörig just nu, ni vet ju varför.

Namaste🙏
-Fred och vällust till dig som läser det här. Ta god hand om dig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...