söndag 1 maj 2022

En kylig första maj mest tillägnad våren.


Idag har vi haft lite besök, hissat flaggan och betraktat vårens krumsprång. Bland annat har jag loggat en spindel och planerar framöver att se om jag kan logga någon av helvetesmyrorna också, så att vi en gång för alla får veta vad det är för myror. Är det tjuvmyra, faraomyra eller pissmyra, eller är det något ingen av oss tänkt på? Intressant.

Facebookproblemet har löst sig, så nu kan jag läsa kommentarer och se flödet som vanligt. Jag lär inte gå in mer ofta än jag gör ändå, den information jag hittar där kan jag hitta på andra ställen, utan en massa irrelevans. Egentligen är det samma sak med de människor som man kan definiera som sina riktiga vänner. De ser till att man kan kontakta dem även om man inte har ett konto på någon stor megasajt som just Facebook. Jag har egentligen kvar kontot för att kunna skriva till folk som inte vill vara utan det i Messenger. 

I övrigt tänker jag mig sällan för. Nu har vi varit ner till älven med flaggan, självklart hade jag bara på mig min duffel, som visst är varm och god, men det blir bättre med det om man har något varmt och gott under den, det hade inte jag, så nu har nacksenorna blivit stela som björkved. Tur att det finns bot mot det. Egentligen fattas mig väldigt lite, det ska vara en ordentlig utbildning så att jag har råd att leva, men den biten tror jag kommer efter att jag fått besked från diverse människor om hur saker och ting blir. Jag tror det kommer att bli bra i slutändan.

Men första maj är också en av få dagar då jag faktiskt kan tänka mig att engagera mig i politiken. Dock inte politiska debatter och dylikt då jag inte längre har ork till sådant i det debattklimat som råder idag med mer personangrepp, gliringar och poängplockande än faktisk politik. Det här gör de flesta politiker sig skyldiga till, varför jag inte pratar om politik längre, jag har en politisk åskådning och vet vad jag ska rösta på, det får räcka. 

Maj är vårens första månad, det är nu fruktbarheten börjar synas hos såväl djur som växter. Ljuset återvänder också från andra sidan kulan. Något som gör mig lite lättare i själen.

En kort inlaga denna första maj. Nu tänker jag lyssna på några tal jag missade i morse. Sköt om er.

 Namaste 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...