söndag 1 maj 2022

Majbrasesafari och annat vårigt!

Så var det åter dags för sista april och traditionsenligt majbrasesafari. Bilderna jag tagit därifrån försvann dock, så ni kan bara få lite tussar och en knipa i år.

Vi tog i alla fall en tripp genom byarna för att titta på olika brasor och för att se våren. Det första jag förundrades över är hur mycket djurlivet växt på sig, jag tror att vi såg fem eller sex tjäderhönor vid bergfötterna, en hel del hjortdjur har vi också sett. Kronhjort och rådjur i huvudsak.


Lunchen bestod igår i spaghetti och köttfärssås. Jag var inte helt nöjd med köttfärsen, den blev blöt, men smaken var helt okej. 


Sedan har jag även pluggat matte! Det gäller att passa på när man fått in intresset, ignorera spärrarna och bara köra ändå liksom. Jag har haft fröknar sittande på min axel som berättat hur misslyckad jag är på matte, men nu har jag kört ut dem och det har lossat en del på det här föredetta helvetesämnet. Lite senare idag kommer ett inlägg för första maj också, det får ni se fram emot. Ta hand om er nu!

Tänk inte negativt, alla mynt har trots allt två sidor.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...