söndag 28 november 2021

Nervositet är väl ett tecken på att man tar det på allvar va?


 Så säger folk i alla fall. Idag kommer jag att behöva använda min skalle ordentligt, för idag kommer första skattningen att äga rum. Jag är faktiskt pepp inför det, för om det går enligt planeringen, och det är klart det gör det, kommer det här betyda något stort för mig, kanske rent av en tvärvändning åt rätt håll!! 
Jag vet redan att min IQ är högre än den de "mätte upp" när jag gick i nian och skulle börja gymnasiet. Jag vet också att den mätning de gjorde då blev manipulerad på ett vis som skulle vara till min nackdel och andras fördel. Något jag än idag inte riktigt kan förlåta. Nåja, det kommer inte ske nu och det är jag glad för. 

Så vad är min strategi? Hakuna matata är min strategi. Ta det lugnt och var förberedd, det här är en viktig dag för mig trots allt. Jag tänker att jag först går och äter något gott, sedan tar jag en lugn och sansad promenad dit jag ska för att göra detta. Jag tänker såhär: Hoppas att det inte gör ont, varesig mentalt eller fysiskt. Det kommer att gå bra, för det har jag bestämt, men jag är ändå lite nervös inför det... Med all rätt, det är seriösa grejer. Dock vet jag ju hur jag ska tänka nu, men lite mindfulness innan skadar aldrig. Nu ska jag tvätta av mig lite lort och gå och sova lite, det kan nog behövas inför det här. Namaste 🙏 Hejja på mig va! 💪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...