måndag 22 november 2021

Lite att se fram emot

Ah men YAY alltså! Äntligen ska jag få en riktig chans att hämnas på den där maran en gång för alla! Det lönar sig att gå i 17-18 år och vara förbannad, och då göra något av det i stället för att bara ta skeden i vacker hand trots att man vet att saker är åt fanders. Nu har jag fått ett glädjande besked, det blir en omprövning på hela skiten med start nu den 29! Jag är självklart nervös, men nu vet jag att ingen av harpyorna som fifflade med pappren sist kommer att ha något inflytande och det känns i alla fall bra.

Dessutom har jag nu en annan positiv sak och det är att jag inte längre hatar matematik. Fast det har jag ju nämnt i ett tidigare inlägg att jag nog aldrig gjorde, det var väl andra aspekter som ställde till det för mig, men de aspekterna var också en del av varför jag nu behövt professionell hjälp för att bli av med alla trauman, eller i alla fall få bukt med dem, vilket känns som ett stort steg i rätt riktning. Jag har gjort sånahär tester förr och det har väl inte varit något jag sett fram emot precis, jag har mest tyckt att det varit onödigt, men nu känner jag en viss pepp inför det! Kanske är det så att det kommer något positivt ur det här, äntligen? Jag vet att jag själv kommer att se till att jag har alla batterier laddade inför det här och så ska jag se till att INTE tänka logiskt, det är tydligen något man kan kugga på 😆 Jaa, om de kommer prata om en massa konstiga hundar som heter Lassie men egentligen inte heter Lassie för att alla som heter Lassie egentligen hetter Borka och alla borkor heter Bengan, då vet jag direkt att jag är på rätt spår. 

Nä, handen på hjärtat är jag lättad över att chansen kommer upp och jag hoppas att jag nu äntligen kan få upprättelse för allt som hänt mig och att de som fortfarande lever och kan stå för vad de gjort kan göra det. Hatten av till er som gjort det, ni slipper leva med skammen i alla fall, ni som inte känner någon skam kan väl passa på att känna efter lite extra noga, någonstans tror jag att ni gömt den, om än djupt nere i den överfyllda ryggsäcken med skit. Jag ser verkligen fram emot att se vad testresultaten blir nu, snälla, var min pepp nu 💪💖 Namaste 🙏 Ge dig själv en mental kram och säg det igen: Jodå, nånting är du bra på, om inte är du grymt bra på att vara du i alla fall. Ta fram det positiva i alla människor du möter, dig själv inkluderat och du ska se att livet blir lite ljusare. Och se inte så mycket på TV, då får man bara skavsår i öronen. Ha det gott! 💖

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...