tisdag 9 november 2021

Dubbelhelgen i ett nötskal


Vintern har kommit till vår lilla idyll och snön ligger som ett puder över landskapet. Vi har tänt ljus för såväl fallna vänner och släktingar som för kristallnatten som var under dubbelhelgen

När jag firar allhelgona frågar ofta folk om jag firar Halloween också, det gör jag inte på det där "bus eller godis-sättet" utan jag gör det mer som en skördefest ihop med allhelgona, de fallnas helg, då vi tänder ljus för dem vi saknar. Efter pandemins framfart kan jag tro att det blev en del. Kyrkan var till exempel extra full i år, så vi gick inte in, trots att vi var fullvaccinerade, man vet aldrig. 


Sedan har vi köpt oss en frysbox som vi installerat och fyllt med mat helgen till ära, massor av kött, grönsaker och allt som hör skörd och slakttid till. Dessutom har jag nu läst ut "Österhus brinner" som jag sagt nu i mer än ett år att jag skulle läsa ut, så nu kan jag börja med den sista boken i trilogin -"husfröjornas nycklar" och jag ska väl avlägga ett litet löfte också -Jag ska inte låta det gå ett år i alla fall. 

Och i morgon är det Onsdag och städdag. I och med frysboxinstallationen lär det bli en del städande den här gången, köket ser ut som ett åsknedslag i nuläget och så vill ingen ha det. Det får vi ta tag i i morgon helt sonika! En annan sak jag ska sparka igång nu efter ledigheten är schemat. Jag har en del kvar att jobba med, så det lär inte bli speciellt mycket slötid framöver. Smällar man får ta om man vill nå någon annanstans än till botten av sjön så att säga. Det ska gå, I've got this, för det har min skyddsängel bestämt och han brukar inte fara med osanning. 
Jag tror på att om man bara själv har en envis tro på att man klarar mer än folk fått för sig, så gör man det, så jag är övertygad om att jag är redo för arbete nästa år. Tro på dig själv du med, för då är du i alla fall helt säker på att någon gör det. Namaste🙏, ta väl hand om dig och kom ihåg att du är ovärderlig 💖



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...