fredag 26 november 2021

En ledig dag

 

Fin fredag på er alla! Idag har det varit svinkallt ute, typ -17, så svinkallt var det kanske inte, om man jämför med mina kamrater i Ufa så klart, fullt så kallt har vi inte haft det. Min gode vän Illya skulle nog säga att det här var shortsväder i jämförelse. Ryssland är ett kapitel för sig med sin kyla!  Nej, men ett glas sockerdricka, högrevsgryta på spisen och fredagen är räddad ändå. 




Jag har ju varit dålig i veckan som var, så jag har mest legat och glott på film. Plus i kanten är ju att man hinner ikapp all anime man inte hann se när man var som mest upptagen med att ta sig upp ur skiten jag nu snart är fri. Nåja, på tal om saker jag snart är fri, här är mitt lovikkaprojekt! Det ska alltså bli en "menstunika". En tunika som ska hålla magen varm när det behövs. Nå, den kan säkert funka för män som har ont i prostatan också, värme hjälper mot det mesta och lovikka är varmt, om ni tvivlade på det. 




Annars hjälper VR och "ankor i öronen" bra det med. Tänk, de där gamla ankorna låter ungefär lika bra som de gjorde när jag köpte dem. Dock tejpade på sina ställen, men båda lurarna fungerar. Jag har även ett par grodor någonstans och de ska vara i bättre skick än ankorna. Dock är det ett fel på de här lite "roligare" hörsnäckorna och det är att själva högtalardelen är vinklad "för att passa in bättre i hörselgången" som inte är vinklad, vilket innebär att de inte passar superbra i öronen men duger i brist på annat. 

Och den årliga storstädningen av bokhyllan i vardagsrummet är också avklarad. En korg full med sånt jag inte vet vad det är och troligen ingen annan heller, inte ens experterna på TV. Sådant brukar vi lägga i vårt allsmäktiga "mögrum" som snart också behöver en inventering... Nåja, nu har VRbrillorna fått en egen plats i bokhyllan och drönargänget har fått sin plats bredvid det. Nåja, inte Långben, den vill jag gärna ha så att inte katten kan riva ner den när hon är på bushumör. 
Nu ska jag ta en siesta och vänta in middagen. Namaste 🙏 Var tacksam för vad du har i stället för att vara bitter över det du aldrig fick 💖 Ha det fint, lev nu, dö kan du göra nån annan gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...