måndag 14 juni 2021

Regn, nya garner och handarbete

 

Idag kom så paketet med nya garner, lite effektgarner (bland annat mer norrsken), lite mörkgrönt till ett kommande stickprojekt, och så två bomullsnystan som jag ska virka något av. Jag känner att jag prioriterade köpen bra den här gången, dessutom hann mitt gamla virkprojekt bli klart, om än lite skevt.




Ett stycke mandala, jag är rätt ok med den om än den behöver blockas lite för att bli snyggare än den här skeva.


Ja, om vi jämför med en av tanternas mandalas är den inte helt rund än, men jag tror att det löser sig. Nu ska jag sticka en solskenssjal av det gula effektgarnet, göra klart ett gammalt virk-UFO jag har liggande, samt hitta ett mönster till det kommande projektet som jag kommer att berätta mer om när det träder i kraft. I morgon kommer nog muraren igen, så då blir det väl inte så mycket mer än att jaga getingj...Getingar, i växthuset, bekämpa pissmyrj... Pissmyror nere vid älven och försöka trolla fram golvet i Boa kanske... Vi får se. See yeh tuesday! Namaste!🙏



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...