söndag 13 juni 2021

Så, fungerar saftcentrifugen?

 


Som jag sa tidigare hittade jag en råsaftcentrifug på vinden, men eftersom det saknades en del fick jag tillverka en. Nå, det blev ju lite morotsjuice, men maskinen måste nog fixas lite bättre, jag misstänker att plasten i korken till kolsyrepatroner är lite för mjuk för att funka som en bra mutter, så vi får nog hitta på en bättre lösning framöver, det gäller bara att titta efter vad det är för gängor som ska till så kan vi svarva ihop något lite bättre. Saften blev bra, gjord på två glas råsaft, ungefär en liter vatten och så lite blandsaft med apelsinsmak och lika mycket med lime. Mycket gott och jag misstycker absolut inte. 

Vad mer har hänt idag? Då vädret varit tristare än en föreläsning med Svenny Kopp, har jag mest spenderat tid med att sortera allt skit jag har i mina väskor, samt kollat igenom lite gamla handarbetsufon och konstaterat att vissa projekt inte lär komma längre än till BETA om ens dit. 
På tal om det har jag också skrivit formulär till rollspelskaraktärer där en befinner sig i BETA-stadiet och en annan troligen är klar. Mer sånt kommer troligen framöver, i morgon ska i alla fall uthusen städas, vi ses då och då kanske vi kan se om inte centrifugen blir lagad också. Namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...