fredag 25 juni 2021

Glad midsommar

 



Glad midsommar, hell Freyr och allt vad man säger. Idag har det visserligen regnat, men vi har ändå fått till ett mindre gille tillsammans med grannarna som jag faktiskt tror uppskattade det här mycket nu efter ett års restriktioner och skit. 
Efter midsommarfirande med gille och musik och allt vad det innebär tog jag och systern en nattlig promenad ut i skogen för att plocka den traditionella midsommarbuketten, för lite skrönor får man faktiskt hålla på med. Nå, blev det 7 eller 9 sorter? Vi körde på med 9, eftersom vi ville vara ute och njuta av nattljuden också. Utöver det såg jag att mitt Linnéaställe var fullt av små rosa Linnéor så jag plockade en bukett med dem, då det råkar vara en av mina favoritblommor, mest för den härliga doftens skull, Linnéa, hon doftar blygsamt men intensivt, där hon klättrar fram över mossorna på sina små blomrankor. 



Och till lunch, för sånt måste man äta även under högtider, körde vi faktiskt parisare med bröd. Jag är egentligen inte så värst förtjust i korv, men det här gick att äta, till det dracks äppeldricka med is. En hel dags förberedelser senare var växthuset klart för myskväll! 

Men trots att vi kanske kan släppa efter om vi vet att vi fått våra sprutor och allt det där, vet vi inte hur läget ser ut i Juli och framåt. Därför tänker jag inte trängas med mer folk än vad som är absolut nödvändigt just nu. Så fort det blir ordning med sprutor och allt det där, så att man kan röra sig någorlunda säkert vet jag i alla fall några saker jag absolut ska göra:
  • Åka till Östersund 
    Lär vara Prio#1 eftersom jag har majoriteten av mina kontakter där och det inte verkar bättre än att de saknar mig!
  • Åka till Junsele djurpark!
    Nu får ni säga vad ni vill om djurparker, jag tycker faktiskt inte heller om hur vissa djurparker hanterar sina djur. Junsele Djurpark är ändå ett ganska självklart resmål. Trevligt folk och söta djur kan man behöva se nu. Ja, mer än hemma då. 
  • Åka till Trondheim
    Jamen vad tror ni? Om det är någonstans jag verkligen längtar nu, är det dit! Mest för att restriktioner och pengar gjort att jag inte kunnat ta mig dit på ett tag, men det lär väl bli också det.
Men då ska man också ha tålamod och inte bete sig som om man vore helt ensam på planeten. Ibland måste man åsidosätta sitt ego och tänka på andra också. Nu ska jag njuta av helgen så får vi se när vi ses nästa gång. Namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...