söndag 12 april 2015

Har idag kollat upp vad det krävs för utbildning för att bli tulltjänsteman och det verkar faktiskt inte vara så mycket, men pappa flikade också in att det krävs "alldeles speciella människor" till det ändå. Nästan så att man anar det, jag kollade bara på skoj. Jag har inte direkt bra fysik om en ska säga så och så vitt jag vet krävs den biten även för tullen. Tänkte inte direkt jobba med det, min dröm är att få jobba med språk och kulturer!

Språk och kulturer ja. Ni vet redan att jag har ett konto på Dayviews va? Ja, jag tänkte sluta vara aktiv där, det är lite för mycket larv med sidan. Därför kan man ju säga att jag lämnar sajten sånär som på att min grupp är kvar och att jag lär moderera den.

Sedan har jag ju för avsikt att leka mera med eurotalk, men det tänkte jag prata mera om senare. Nu ska jag berätta om en annan sak!
På tisdag fyller mamma år och jag har faktiskt hittat en helbra födelsedagspresent åt henne som jag sett att hon har behövt länge. Ska bli kul att se hennes min! Dock är den beställd på postorder igår så jag lär få hoppas på att den kommer på tisdag, annars får hon den åt helgen.

På tal om postorder har jag även beställt en liten lot från Kawaé import igen! Jag brukar ju köpa saker där ibland och jag måste säga att jag bara har gott att säga om dem! 



Den här gången köpte jag förutom mammas present, lite snask:
  • Ramune. Två sorter, melon och original. Vanlig Ramune smakar som sockerdricka fast lite mindre sött eftersom det är majssirap i stället för socker. Farligare, men inte lika sötsliskigt vilket jag personligen föredrar. Melon smakar som konstgjord melonsmak, tycker jag är rätt okej men sött som satan så klart. 
  • Calpis/calpicogodis eftersom jag är lite nyfiken på det. På engelska blir uttalet på Calpis [Cowpiss] varför de döpt om den till Calpico i stället. Ska bli spännande att se vad det här är!
  • "muscat candy" hette det... Nån ful påse med vindruvor på, ni ska få de detta senare, jag tyckte det verkade intressant.
  • Hello pandakex eller vad fan det var, de ska smaka jordgubb och dubbel choklad tydligen. Spännande.
Sedan köpte jag lite krimskrams till mamma, en del saker jag tror hon skulle behöva så det blir absolut kul att ge henne dem :)

Lovade mig själv att inte handla för mer än 500 spänn. Det blev kanske 24 spänn över beloppet, men jag är ändå rätt nöjd. Ska bli spännande att öppna detta mystiska paket när det nu kommer! Sist fick jag typ 19 pockypaket på köpet, vet inte ens om alla är uppätna ännu, men det får man ju hoppas...


Nu ska jag spela, handla och kanske fotografera lite av mina fina skapelser i dockskåpet. Ha det bäst tills dess, så kanske vi återkommer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...