tisdag 21 april 2015

Vår i gevåg!

Idag var det så varmt så jag gick ut på en kortare promenad med katten i släptåg. Det har kommit en del insekter och gräset nere vid älven är nu så pass torrt att man bör kunna bränna av det utan att det slocknar eller sätter fyr på skogen.


Lyckades bli biten av ett par myror när jag lekte med Tigris också, det är väl vårtecken det också! Myror må vara bland de sötaste djur jag vet och faktiskt den enda stekel jag står ut med men det här var ju inte så snällt gjort. Fy på er!


Sedan gick vi upp på vedbacken, där satt ett litet gulligt bi och solade sig, mamma skrämde dock bort det när hon skulle se vad det var för djur. Bin är underbara! Bättre än getingar typ vilken dag somhelst!


Vet inte om det syns, men det är ett litet moln med flugor som flyger omkring och svärmar här. Upplyste min far om att Antes "Åt" kommit! 


Det får vara allt för idag. Ha det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...