torsdag 9 april 2015

Dagens tankar och funderingar

Sitter just nu i sängen och lyssnar på bofinkarna som sjunger utanför fönstret. Själv tänker jag!

Jag har för ett tag sedan ansökt till en folkhögskola i hopp om att få lite ordning och struktur på typ allt här i livet, då det på sistone inte varit mer med det än att sitta en gång i månaden på ett bibliotek med hermodskurser man är väldigt opepp på, då man inte riktigt känner för den skolformen.
Jag hoppas på att komma in och att studierna och livet förändras till det positiva, verkligen! Men i väntan på besked får jag gå som en äggsjuk höna och göra folk förundrade, mig själv inkluderat!

Fast egentligen är det inte så konstigt att jag är orolig. Jag har bara drömt om det här i tio år och att först mötas av ''du får inte, du har inga kontakter som är bra'' och sen av ''du kan inte, du har inte rätt betyg!'' Och så nu av ''jo! Visst är du en folkhögskoleelev alltid! Ta chansen!'' Då är man nästan korkad om man inte tar den! Ekonomiskt vet jag inte hur jag ska fixa hyran faktiskt men nån sa till mig att den biten kommer ordna sig. Hoppas nån har rätt!

Sedan har jag bestämt mig för att återuppta min BJDverksamhet. För er som inte vet är BJD en asiatisk kulledsdocka. En av mina ser ut såhär: 

Nu hade jag tänkt använda mina dockor som modeller till mina rollspel och ingenting annat då jag inte känner för att delta i  den där ''hobbyn'' en del påstår att alla som har en BJD är med i. Jag är ledsen, men mina dockor är inte min hobby, de är en del av min hobby som är språk och kulturer, suck that up!

Vidare har jag faktiskt funderat på om jag inte ska ta och lägga ner min verksamhet på den vedervärdiga sajten Dayviews! Anledningen är dels att moderatorerna i nio av tio fall bara drygar sig och är det inte det är det folk som ska gnälla över vem som är sämre än vem. Orka säger jag bara! 


Har sex Bjd's eller sju om jag ska vara petig men sex är mina helt. Jag gillade att lägga ut bilde på dem på Dayviews men sedan kom det upp folk som antingen bara rövslickade eller också snackade en massa skit så min aktivitet där har tyvärr minskat och nu funderar jag allvarligt på att bara dra därifrån eftersom det ändå bara verkar hänga fjortisar och elitister där.

Det om det! Nu ska jag gå och undersöka posten för att i alla fall få nånting gjort. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...