lördag 8 april 2023

Glad påsk!


Nu är det påsk igen och dags för lite vila och sockerkoma tänkte vi. Köpt lite allt möjligt gott, som ni såg i det förra inlägget. Lite kakor, påskmust och Ramune på det så är vi hemma! 
Idag fick vi varsitt jättesnyggt påskägg av syrran som varit och köpt dem någon gång tidigare utan att berätta det. Jag fick ett blått.

I julas provade jag ju de där hemliga smakerna på Ramune, något som var lite dumt med tanke på att det här är en läsk som är lite som Bertie Bott's bönor i alla smaker. Den här gången var jag noga med att välja något som var gott i alla fall. -Ananas blev det!

Tidigare i veckan har jag, förutom slitit med plugget (det märks när det är få kurser kvar) lagat mat också! 


Måndagens stekta ost och skinksallad med hemgjord Thousand island var något alla älskade och det tog slut i ett nafs!




Onsdagen bjöd på tomatsoppa med pasta (köpesoppa den här gången) som var ganska god, sedan skärtorsdagens kvällsmat i form av ryggbiff och stekta potatisar som kom ganska nära chips i konsistensen. En del skulle se det som ett misstag men inte jag, jag ville faktiskt testa och det blev helt okej. Pepparsåsen kunde ha varit lite tjockare men det tog vi igen på fredagskvällen då vi gjorde persiljejärpar med gräddsås som smakade fantastiskt, och så lite Stinas Kyckling för att festa till det med två rätter för en gångs skull. Idag åt vi inlagd sill.

Det verkar faktiskt som att påskmaten räcker hela påskhelgen också, i morgon tänkte vi äta lite finska ostfyllda köttbullar och knackkorv till det. Någon rolig sås kan väl hända...

Idag har jag inte så mycket mer att göra än att höra med systern om inte hon vill se på någon film innan sängdags. Idag har det varit skönt att vara människa ändå. Åt veckan kanske vi åker till Östersund igen för att se om vi hittar någonting fint åt mamma som fyller år nästa lördag. Det är inte helt inplanerat ännu, men det ordnar sig. Sköt om er nu! Shanti ☮



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...