tisdag 4 april 2023

Spa-tisdag med lite påskshopping

 



Idag tog jag och syrran en sväng till badhuset för att ladda batterierna. Innan det hann vi med en tur på stan och en rejäl paltkoma på det. Sushi och buffé samt lite te och kaka på Sammurai innan vi körde det sista av påskshoppingen.


⬅Hewwo!

Förutom att köpa lite stressbollar och två Pez-gubbar till min återupplivade samling har jag faktiskt köpt en hel del snask till påsk. Gav påskhandlandet en femhundring, det kände jag var lite värt det, så nu är i alla fall påsken räddad.



Har alltså hamstrat lite, men en full såndär Kandyz-hink med lösgodis, fyra Ananas-Ramune, finska ostköttbullar och knackkorv är väl lite av vad som kommer att finnas på påskbordet. Lite torkat renkött och lite annat gott som inte finns på bild och så klart ägg lär vi också få med. Lite påskblommor har vi fixat också.


Efter ett par timmar på Storsjöbadets Relax-avdelning var batterierna laddade igen och det var dags att ta en sväng på Rusta innan vi åkte hem i det hyfsat vackra kvällsvädret. Vädret har varit jättebra hela dagen, dagen har varit bra trots att jag faktiskt inte köpte några spagrejer idag heller. Jag känner mig ganska nöjd trots allt.





På hemvägen hittade vi ett moln som nästan såg ut som ett modernt tåg. Det tar vi som ett tecken på att vi kommer åka lite tåg om ett par månader 😉
Väl hemma köpte vi lite middagsmat och hämtade ett paket till morsans födelsedag om typ 10 dagar. Hur det paketet kommer att se ut kommer jag visa senare. Nu känner jag ett starkt behov av att sova efter en hel dag i min lilla stad. Ta hand om er!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...