måndag 16 januari 2023

Dagens krumsprång!


Idag har det varit en bra dag som mestadels spenderats med att fylla källaren med pannved och städa av verandan allt skräp från i julas. Jag har känt mig väldigt uppåt idag, lite som att kroppen vet att det är på väg att vända i vädret nu, även om vi inte passerat februari än.
När jag kokade teet idag hittade jag lite peppiga meningar i tepåsarna, jag har aldrig tänkt på att det fanns citat på Yogipåsarna men uppenbarligen. Jag tror att jag ska ta fasta på vad mina tepåsar säger. Ego begränsar, släpp problemen och gå vidare. Ja, kanske är det så.



Sedan har jag anslutit mig till gänget med små svampar i öronen också! Jag har alltså skaffat mig ett par happyplugs! Jag tänkte först kolla hur det var med airpods, men jag tyckte faktiskt att de flesta av dem var ganska fula så jag valde dessa den här gången. Vi får se om jag kanske byter upp mig framöver, det får vi se. Dessa ska jag nu hämta på Ica och se vad de går för! Sedan kan jag äntligen lyssna på lite böcker igen!

I övrigt har det mest varit kvalitetstid med katten som gällt. Det är något visst med katter, eller egentligen är det något visst med djur över huvud taget. Att kunna ligga helt avslappnat och titta på bilarna som susar förbi längs riksvägen och dessutom se ut som en seg råtta, det är ju kvalitet det också!

Idag är jag ändå tacksam över att ha en så bra livskvalitet som jag har. Det fanns en tid då jag trodde att mitt liv inte var värt god kvalitet, men dagar som den här förstår jag ändå hur fel jag haft. Eller snarare hur fel de som trott att mitt liv inte var värt lika god kvalitet som någon annans hade. Samtidigt får jag väl lägga till att det är så med alla! Den som menar att vissa är värda sämre livskvalitet än andra har fel, lika fel som den som menar att man inte kan ändra den livssituation man befinner sig i. Det går, om än det kan vara kämpigt i början. 


Lev nu, dö sen!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...