fredag 13 januari 2023

Fredagsmyset är som vanligt på topp!

Jag har ju fått ett sådant sug efter att laga mat nu på sistone, så idag lagade jag ihop en terriyakiinspirerad pepparbiff med hemlagad kryddbearnaise, svartvinbärsgelé och hasselbackspotatis. Det verkar som om folk tyckte att det var gott för det blev ingenting kvar av det! Efterrätten bestod av coopglass med maränger och sånt, komplett med snacks. Magen står åt alla håll efter det här och jag måste säga att det känns bra att laga mat när folk uppskattar det! 

I morgon vet jag faktiskt inte vad jag ska göra, jag ska väl börja med att göra klar psykologiuppgiften och lämna in den. Nu känner jag mig trygg med den kursen eftersom psykologi är ett av mina starka ämnen, men min inre perfektionist vill ju ändå göra ett bra jobb!
Nu brukar jag vara ganska liberal med vad jag gör på lördagar eftersom jag brukar vilja ta det lugnt och bara göra vad som faller mig in då. VR, handarbete, kanske gå ut och känna in lite intryck, vad vet man?

Idag träder dessutom min nya regel om sociala medier i kraft, så från och med nu ska jag bara använda dem en gång i månaden så har vi en toxisk miljö mindre.

En sak vet jag säkert, jag ska ta med mig VR-setet upp nu och lägga mig en stund och titta på något trevligt. Idag har det varit en bra dag. Ta väl hand om dig därute!

❀~❃~✾~Namaste ~ ❀~~✾    
              ☮  🙏 ☮   



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...