tisdag 10 januari 2023

Då var hon igång med virknålen igen!


Vad är det här för en plätt då? Det här är början till en väska, ungefär samma teknik som när jag virkar mandaladukar. Mönstren till dessa är lite olika men virkhönas Blogg har ett ganska bra mönster som man bara kan utöka lite och ta in när man uppnått önskad storlek på sin kasse. Materialet är grå björnmattvarp som jag fick hem strax innan jul och ville se vad man kunde göra av. Det verkar i alla fall starkt nog för en nätkasse, så en sådan får det bli. 

I morgon blir det en sväng in till Östersund för handledningsmöte till engelskan, vilket betyder att kursen snart är klar! Jag tror inte att jag är ensam om att slappna av extremt mycket när kursen börjar bli klar, det gör nog de flesta som tar sina studier seriöst. Det känns bra med Hermods att faktiskt kunna välja när du vill prata med din lärare och inte, något jag upplever som något som inte är lika lätt annars.


Ja, sedan har jag infört en ny regel gällande mitt användande av sociala medier eftersom de tar mer energi än de ger till mig.


  • Sociala medier såsom Facebook och liknande får en dag i månaden. 
  • Bilder och annat gällande mitt liv kommer i huvudsak att postas här i bloggen.
  • Antisocialt beteende kommer inte att bemötas.
  • Kommentarsfält kommer i stort sett inte att läsas mer än kanske någon enstaka gång.
Allt det här kommer med anledning av att jag dels studerar, dels vill befinna mig i nuet så mycket som möjligt.

I morgon blir det i alla fall Östersund! Vi skrivs!
Ta hand om er, kom ihåg att unna er ett liv värt att njuta av och kasta inte bort det på en massa oegentligheter.

                   ❀~❃~✾~Namaste ~ ❀~~✾    
              ☮  🙏 ☮                     





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...