söndag 21 augusti 2022

Lördagens äventyr


Igår tog vi en utflykt till grannbyn och loggade lite arter samtidigt som vi passade på att leka lite vid skolan. Jag har faktiskt inga negativa minnen från den skolan, visst hände det säkert dåliga saker där, men i så fall har jag inte lagt dem på minnet. Nu har de byggt som ett stort utegym här som vi ibland leker lite i, så det finns fortfarande skäl till att vara här.



Innan vi åkte dit blev det middag i form av ostsnitsel med picklade grönsaker och hamburgerdressing samt äppelpaj med kardemummaglass till efterrätt. Det är ganska viktigt att njuta av livet ibland också.




Sedan var det dags att leka i utegymet. Det blev tyngdlyftning och lite knän idag, jag har fortfarande lite ont i vaderna efter alla trappor i Norge om än det var mer än värt det.


Plockade även en stor näve ögontröst att ha i en skål i köket. De är både söta och doftar gott. De fanns i stora fält på hela skolgården.



 Sedan for vi hem till katten som somnat i kojan och stack ut en tass ur det tassformade hålet på baksidan. Hon trivs i sin koja, det tycker jag om. 

Idag har jag mest slappat faktiskt. Planerat lite nya vyond-serier och läst lite. I morgon ska det bli annat, då ska det nämligen städas ordentligt i hela huset igen. Tänkte börja i mitt sovrum, det börjar bli ganska tråkig luft därinne. Lite dammtorkande samt byte av sängkläder lär väl lösa den biten. Men nu ska jag gå ner till älven en stund. Vi hörs i morgon, ta hand om er!

❀Namaste☮

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...