måndag 15 augusti 2022

Det blev en tripp till Ön idag


Idag tog vi med matsäck och for ut till vår paradisö igen. Jag tog en del bilder, men min telefon är konstig med att den ibland bara tar med vissa bilder när jag för över dem till datorn, vilket jag inte lyckats luska ut vad det beror på ännu. Nåja, några bilder från resan får ni ändå, samt den här från själva platsen.

Det är väldigt grunt kring Ön och därför väldigt badvänligt både för folk som vill bada fötterna, fåglar, barn... Allt sånt. Idag tog jag en promenad längs stranden och tog in att jag faktiskt kunde gå på stenarna utan att ramla eller trampa snett. Det är en ynnest att kunna gå som folk. Det vet man när man väl inser att man kan det!

Fika i båtarna, mindfulness, artvandring och planering inför hur vi ska kunna få till en mysig fikaplats här fick det bli innan hemfärd. En minnesvärd dag!

Men arter kan man ju logga även när man åker hem, så det hann jag ju göra. Vattenpilörten här doftade underbart och på köpet fick vi en liten humla att logga. En annan väldoftande växt är den gula näckrosen som växer hemma hos oss. Den hann vi få med innan vi åkte i land hemma igen.



Väl hemma styrde vi upp en soppmiddag i växthuset och jag tog och arrangerade en bukett av två små jag fått när jag fyllde år. Jag tycker själv att den blev väldigt bra! Summa summarum blev det en bra dag idag och jag är väldigt tacksam över att ha fått vara med och uppleva den. I morgon väntar nya äventyr, men vad får vi se!  Nu ska jag i alla fall vila upp mig lite så att jag orkar fånga även förmiddagen i morgon, det var ett tag sedan. Ta hand om er nu och glöm inte att leva livet som NI vill, inte som andra vill att ni ska leva det.

❀Namaste💖🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...