söndag 14 augusti 2022

Helgen i ett nötskal, eller i alla fall delvis!


Den här helgen har jag passat på att fylla år, gå på loppis och njuta ordentligt av livet. Rest lite, hittat ett roligt ortsnamn till samlingen och allt. Häng med!




I fredags var det loppisdags igen! Jag har spanat in den här Ian Logan-burken ett tag nu, så nu köpte jag den för en hundring jag hade liggande för det ärendet. Därefter blev det grillafton i växthuset följt av en myskväll nere vid älven. Man ska ha det trevligt, annars är det väl ovärt ändå?


Födelsedagslördagen tog vi en sväng till Bräcke för att käka glass. Jag valde melon och vanilj till en början, sedan smakade vi även sorten med brynt smör i, men den var inte riktigt min grej om jag ska vara ärlig. 



Tog med mig en kula choklad till bilen också, chokladglass är ändå svårslaget även om melonglassen kändes som den jag själv fick mest inspiration från till att göra något eget. Måste bara hitta någonting som smakar melon först


På hemvägen svängde vi in på en liten väg som ledde till mordviksbodarna, mest för att vi såg en vindsnurra vi ville veta om man kunde åka närmre för att se. Lite senare kom vi på att det säkert låg längre bort än vi hade lust att åka, så vi åkte hemåt efter ett litet stopp för fotografering, bensträckare och allt vad man gör när bilen står stilla i skogen. Utsikten härifrån är enormt fin och det finns massor av åkerbär i det här området.




Väl hemma blev det födelsedagsmiddag i form av högrevsburgare med diverse tillbehör. Inte illa! Vi plockade även några slotterblommor och ögontröst på hemvägen från bräcke och satt i en skål med vatten tillsammans med lite cikoria från en annan tur och en korg som syrran gjort av gräs tidigare. Ett ganska gulligt arrangemang om jag får säga det själv.



Kvällen avslutades med en liten kattpromenad, tårta blir det idag hade vi tänkt. Tänkte bjuda över grannen och snacka lite skit som vi brukar när någon fyller år. Inget märkvärdigt egentligen. Marias jordgubbstårta, kaffe och backafallte borde vara gott nog för de flesta så jag hoppas verkligen det. Vi får se, kanske lägger jag ut något mer framöver! Nu får ni ha det så bra tills nästa gång vi ses. Ta väl hand om er och glöm inte att stanna upp och njuta av livet, det finns alltid någonting att vara tacksam över bara man tar sig tid att se vad man har. 

❀Namaste ♡


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...