söndag 14 augusti 2022

Gårdagens tårtkalas i växthuset!


Idag, som är igår när detta publiceras käkade vi lite tårta med grannarna i växthuset, de hade tagit med sig lite blommor, inlagda grönsaker och marmelad som present till mig, eller till hela familjen blir det och jag vill tro att det hela uppskattades högt. Tårtan och sällskapet gjorde sitt för min trivsel i alla fall.Och i morgon, som egentligen är idag (seriöst, jag måste ta itu med min lillhjärna!) verkar allt peka på att vi tar en båtutflykt, kanske till Ön, vem vet? Hoppas i alla fall på det. 

Den här veckan är jag dessutom lite spänd inför en annan resa som stundar. Jag kan ha nämnt det, men nu ska vi äntligen åka till Trondheim igen, efter två års väntan! Längtar efter att få promenera längs de vackra gatorna och kanske köpa något fint eller äta något gott, kanske rent av båda två?
Men mer om det den dagen! Det enda jag vet nu är att vi säkert åker på fredag i stället för tisdagen som vi sa först. Väder och plånbok måste ju synka in med resan också.

En sak är i alla fall ganska så säker! I morgon, eller idag är det, då far vi till Ön och har lite badpicknick med allt vad det innebär, det ska bli jättemysigt.


Sedan har jag bestämt mig för att eventuellt samla på sånahär engelska teburkar som ser ut som små byggnader man kan hitta i London. Som ni vet köpte jag den här lilla herrgården på loppis i fredags, nu har jag fått veta vilket hus det är också, det är alltså Clandon Park som jag fått hem som plåtburk. Jag lär i alla fall försöka hitta EN till från den här serien, eftersom jag alltid velat ha något som liknar en såndär röd engelsk telefonkiosk också. Anglofilen i mig måste ju också få utlopp ibland. Nåja, den här får trivas bland mina andra teburkar tills vidare.

Ön senare idag, självklart tas kameran med, så se fram emot det. Sköt nu om er och glöm inte att vara tacksamma över de ögonblick du fått på jorden, även om det kan synas vara ett jävla skitliv kan det bli bättre, bara vilja och styrka finns.
  -❀ Namaste ♡ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...