fredag 25 december 2015

Leka med den nya leksaken!


Japp! Hon har fått en grafräknare i julklapp, så nu fan ska här lekas! Sektionen handlar om primtal och delbarhet, något jag tycker är intressant eftersom hjärnan får jobba lite. Jag älskar när min hjärna får arbeta så att jag känner att jag har en hjärna och inte bara en hög med gegga inne i huvudet.

En skum grej jag upptäckte innan jag gick på julledigheterna var detta:
Jag kände att jag körde fast i matematiken, mest på grund av den här killen som alltid ska prata sönder mina mattelektioner, jag kände att hjärnan bara frös ihop. Då packade jag ihop mina saker och satte mig på mitt rum och pluggade ryska ett tag. Efter en stund kände jag att jag kunde ta tag i matten igen och nu kände jag att hjärnan slappnade av! Jag undrar ibland varför det fungerar så med hjärnan. Jag har så klart haft teorier om att matten trots allt inte ställer några krav på mig som allt annat på något vis gjort. Jag vet inte alls, men kanske känner jag att jag tar mig framåt, mot ett betyg kanske? 

Nej, jag tror faktiskt att jag hittat charmen med det, men inte insett att jag faktiskt gjort det. Det är mycket jag insett att jag fått omvärdera i mitt liv. Folk jag först sett som taskmörtar, men som sedan visat sig vara trevligare än folk jag tidigare sett som astrevliga. Uppenbart att man får omvärdera saker.

Nu ska jag sätta mig och leka med min nya julklapp! God fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...