måndag 7 december 2015

Alex genom åren (BJD)

21 maj 2012 bestämde jag mig för att köpa mig en BJD, det var faktiskt mitt första planerade dockköp och jag ångrar faktiskt inte att jag gjorde det. Jag hade varit ute och rest och innan resan hade jag tittat runt på Tradera där jag hittat honom men just då tänkt att "nämen är han kvar sedan kanske jag slår till.  Han var kvar, så han fick flytta till mig från Göteborg. Sedan dess har han genomgått en total make over.

Den äldre bilden, som är märkt med "sagoslottet" är inte min, den kommer härifrån http://dayviews.com/EnbitPlast/505584634/ 

Alex var den första dockan jag köpte och verkligen kände att han hade en karaktär direkt jag tog honom ur kartongen. Exakt en sådan docka jag letat efter och lite varför jag köpte honom och fortfarande har killen kvar i samlingen.

Det här blogginlägget var helt dedikerat till Alex eftersom jag haft honom i drygt 3 år nu och kände för att summera lite. När han bodde hos sin förra ägare hann han få en snyggare face up också, den har han kvar än idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...