fredag 18 december 2015

Idag ställer vi oss den uråldriga frågan..

-Let's talk about that!

Ni som följer min blogg vet att jag inte kan förlita mig enbart på omdöme från en folkhögskola, därför måste jag alltså tenta av varje ämne för att få betyg och senare ta mig in på universitetet.
Så nu hade jag tänkt börja med mitt första tentamensarbete -Naturkunskap 1a1. Will it tenta? Det är det en får se!
Jag har redan skummat igenom kapitlen och diskuterat dem ett par gånger, jag har faktiskt grejat den här kursen, men det fattas lite, så jag måste läsa in det och tenta av det på Primrose, vilket jag känner att jag kommer greja under en dag bara jag vet vad jag ska göra.

Boken består av fem kapitel och ett "avslutningskapitel". Dessa ska jag tillägna ett dokument var och göra sammanfattningar på. När det är klart kommer jag att prata med Primrose om en avstämning, jag räknar kallt med att fixa detta under veckan eftersom jag redan har klart för mig vad jag ska göra!
Så... Will it tenta? -Yes!
Vi ses efter tentan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...