tisdag 27 december 2022

Så har den första hemliga ramunesmaken testats.


Så smakade den Tiramisu? Ja, den smakade Tiramisu. Lite var jag beredd på att det kunde vara en lite läskig smak på den här drickan då Ramune faktiskt är lite känt för att ha lite Bertie Botts-humor när det kommer till den uppsjö av smaker som finns. Var den god då? Det var en kul grej, men jag köper den nog inte igen kan vi väl säga. Den andra mysteriesmaken testar vi åt veckan och hoppas på något lite mindre kaffesmakande om man säger så. Gillar man kaffe i alla former kan det dock funka.

I övrigt håller jag på med en liten uppsats till min kära Rochelle igen. Den här gången har jag tagit ett skutt ner i lingvistikträsket och börjat ifrågasätta det här med dialekters vara och inte vara. Det är otroligt intressant och jag hoppas verkligen att hon håller med mig när hon får se det här i morgon! APA ska jag även titta på, det lönar sig alltid att borsta av sin gamla apa då och då.  I övrigt sänkte jag nu betygsmålet till ett D då jag inte vet om jag kommer att orka jobba för ett C med såhär kort varsel.
Psykologiuppgiften jag lämnade till Thord verkade han tycka bra om, konstigt vore väl annars, jag har ju läst en del om utvecklingspsykologi genom åren, så där känner jag mig faktiskt lite torrare om fötterna om än jag känner mig rätt okej i Engelskan också, jag vill nog bara göra bra ifrån mig. 

Det skönaste är väl att den mesta stressen över studierna nu lagt sig, jag slipper ju oroa mig över att inte ha råd att köpa böcker längre, jag kommer att ha råd med det framöver, troligen kan jag känna mig trygg också där. Känns faktiskt rätt okej även om jag vet att jag måste lämna in en ny studieförsäkran ganska snart. Nästa period sa de dessutom att jag skulle se om jag inte kunde jobba 100% i stället, vilket jag inte ser några problem med så länge det inte kommer in några extremt tunga saker som kräver mer energi, men än så länge ser det bra ut med den biten. Nu ser jag med spänning fram emot vad den här uppsatsen landar i! 

Vi ses snart igen, ta hand om er och var inte rädda för att testa någonting nytt, även om det är en Ramune med smak av Tiramisu det rör sig om.
Namaste! 🙏

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...