söndag 4 december 2022

Bandvävning -Så blev godis-bandet!

I tisdags köpte jag lite garn för att se hur det skulle gå att väva band i det. Det blev ganska snyggt, om än varpen hamnade lite konstigt så att det blev flökigt på sina ställen. Jag lärde mig faktiskt en ny grej med det, som jag kan utnyttja när jag börjar med plockandet senare. När jag köper mer garn vet jag inte, annars har jag säkert något i mina gömmor. Kul projekt var det hur som helst. 

Nu är jag 99.9% säker på att det löser sig med studierna och kan därmed unna mig lite mys någon gång i veckan, vilket känns skönt. Nästa vecka tänkte jag ta en spadag om allt går som planerat, då har jag något att se fram emot när jag är klar med veckans plugg också, det känns bra! 



Lite glögg och läsning får avsluta den här kvällen. Tänker att jag kan planera lite bättre inför engelskan i morgon. Utöver plugget blir det mindre sociala medier och mer levande i nuet för min del, jag känner att det behövs för att greja skolan. Sköt om er. Kom ihåg att livet är för kort för att kastas bort på skräp.

Namaste🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...