söndag 18 december 2022

Snart en vecka kvar till jul och det brinner i knutarna!

 

Ni vet hur det är, julstressen drabbar även en lugn själ som jag, därför har jag återigen bestämt mig för att ta en detox-vecka, egentligen tänkte jag försöka undvika mentalt gift så gott det går för att klara av det som inte går att undvika. Ormar finns i varje paradis, konsten är inte att undvika alla ormar, det går inte, men vet du om en ormgrop hoppar du ju inte ner i den om du inte måste. -Många sociala medier är just ormgropar där folk samlas och massinformerar, bombarderar varandra med åsikter, lögner och allmänt toxisk attityd. Det behöver man inte när man behöver varva ner, då behöver man saker som får en att gå ner i varv och må bra.

Humor på oväntade ställen är en sak jag uppskattar! Idag gjorde jag ett engelskaprov där de diskuterade begreppet "elefanten i rummet" och dess betydelse. Uttryckets betydelse har jag bockat i på bilden, men jag kan nog även gissa att svaret under kan vara korrekt även om det inte var det de sökte. Ett rum behöver vara stort för att rymma en elefant. 

Lite längre fram i veckan kommer det lite bilder av olika slag som ni ska få se, bland annat på hantverksfronten. Se fram emot det, nu ska jag ta en titt på lite andra saker. Ha det gott och ta hand om er i julstressen, kom ihåg att även om det känns mörkt ibland finns det alltid något att vara glad över. 

Namaste~❀🙏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...