onsdag 21 december 2022

Virkdag och i morgon köps de sista klapparna!



Ni minns kanske förra inlägget, där jag berättade att jag fått en massa mattgarn av en granne? Jag har ju använt lite av det blå garnet, men tänkte att det kanske skulle vara roligt att testa att virka några provlappat för att känna in kvalitén på de här garnerna. Att det var mattgarn gjorde det lite tyngre att virka med, men det gick! En provlapp av varje och lapparna kan man ju alltid använda som  underlägg till tekoppen eller vad man nu dricker ur.


Även om jag fick lite ont i fingertopparna efter att ha lekt med det här garnet var det ganska roligt. Lär säkert ta fram rullarna fler gånger när jag kommer på vad jag ska göra med dem härnäst.

I morgon, torsdag, blir det klappjakt igen, åka iväg till Östersund för att införskaffa det sista tillsammans med familjen får man hoppas. Det blir trevligt hoppas jag, samtidigt som jag hoppas att halkan inte förstör hela resan 💖
Det kommer att bli en bra dag även i morgon, det är jag ganska säker på! Vi ses snart igen, sköt om er!

Namaste🙏


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...