torsdag 1 juli 2021

Summering av gångna veckan!

 

Nu är äntligen sjalen färdig och jag har valt att kalla designen för "Gyda" efter en karaktär i Frösötriologin. Det var menat att den skulle vara trekantig, men jag har inte riktigt koll på det där med omslag än, därför är den böjd, men jag gillar den ändå! 





Sedan hittade jag en kvist som jag tyckte var så lik en orm att jag täljde en av den, vilken sort är ännu oklart, det var mest något jag flummade ihop när jag inte orkade sitta inne och se på TV. 




En annan sak som är nästan färdig är skorstenen, nu ska bara kronan på och ventiler öppnas, slangen ska ner och sen kan vi elda i spisen igen! Det ser i alla fall jag fram emot. 






Och löken växer så tätt att man måste skörda den då och då. Då är det perfekt med en skål riktig ramen! Ramennudlar med ägghalvor, vårlök, lite bladspenat och så Rhode Island och worcestershiresås som sås till eftersom jag inte har haft någon riktig soya på länge! Det måste jag ju göra något åt!
Sedan är jordgubbssäsongen igång och det har väl i alla fall blivit en sånhär näve varje dag! Det är bra för att inte ha något riktigt jordgubbsland alltså! 

Sedan har jag kört lite drönare, men eftersom jag inte hållit på med den så mycket har linserna blivit lite skitiga, så det får vi göra om! Vem vet, blir filmerna bra kanske jag delar med mig av dem också här, men tills vidare får ni nöja er med sommarbilder. 

Nästa inlägg blir lite av ett klagomål, vi hörs då, ta väl hand om er, namaste 🙏





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...