tisdag 6 juli 2021

Nu så...

 Då var dagen D här, en smula nervös kom jag nu i 14-snåret in till ett regnigt Östersund som jag inte besökt sedan i Augusti.


Sedan kom jag in i en lokal där jag blev dränkt i handsprit, fick ett munskydd och slutligen fick min spruta!


-Och egentligen, vad var det här att vara orolig över? Det var det minsta sprutstick jag känt i hela mitt liv och biverkningarna var inte heller så farliga. Lite dåsighet och ytterst lätt desorientering, annars var det faktiskt inte så farligt om än lite pinsamt att man inte hittade ut från det campus man varit och drällt runt på så ofta att man borde kunna det som sin egen ficka liksom. Det är annars ingenting att oroa sig för, tro inte på Karens skitprat, det är som sagt bara skitsnack
Nåja, jag har höga förhoppningar om att saker kommer att komma tillrätta med tiden. 



På vägen in märkte vi att det låg som ett sorts skum över hela vägen, ungefär vid Fyrvalla. Vi misstänkte först vägarbetarna, men vad skulle de med skum till, ett annat alternativ skulle vara att det har brunnit någonstans, eller så har någon bara busat och hällt ut diskmedel någonstans, det finns en del alternativ att tänka på. Det var hur som helst kul att åka in till stan en liten idag, även om vi inte vågade gå in någonstans. Nästa sväng lär det dock bli, men det blir väl inte förrän i augusti då jag ska ta min andra spruta. Troligen kommer vi alla att vara fullvaccinerade snart och då kan vi hitta på något skoj för att fira in detta, även om sunt förnuft fortfarande gäller. Trängs inte, gå inte hemifrån om du är sjuk... Ta hänsyn kanske vore ett bättre ord och det kanske är det en del är så otroligt beklämda över. Att det här kommer med ett visst ansvar för att ta hänsyn till sina medmänniskor och inte bara dra fram som en ångvält. Nåja, jag vet vad som gäller och kommer ta hänsyn även om jag nu är riktigt trött på denna pandemi. Jag hoppas snart att vi kan leva som vanligt igen, åka till våra smultronställen, på jobbet, till plugget, vad som helst, utan att vara oroliga för att bli toksjuka! Nu ska jag i alla fall ta tag i en av vaccinbiverkningarna, jag är trött som en kamel, så det är lika bra att jag går och lägger mig. 

Namaste 🙏 Ta hand om er 💖💪




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...