lördag 28 november 2015

Naturkunskapskväll

Ikväll kommer jag börja kolla igenom dessa tu efter inspiration!


Jojomensan. Jag lovade min lärare att skriva ett arbete kring kapitlet "miljö & energi" i den gröna boken på bilden så jag hade tänkt läsa igenom detta och sedan krydda min uppsats med saker ur den gula boken helt enkelt. Dessutom har jag lovat min far att diskutera ämnet vidare med honom också, så det ska vi ju absolut göra.

Saker att ta upp i uppsatsen blir nedanstående:
  • Frågor rörande hållbar utveckling, kan vi hålla på som vi håller på i all eveinnerlighet? Varför skulle vi inte kunna hålla på som vi gör, vad skulle vi kunna hitta för alternativ?
  • Naturvetenskapliga arbetsmetoder.

Jamen sånt kommer att tas upp i uppsatsen och sedan kommer jag att flika in lite information om egen el och vad detta innebär, därav varför jag har med "Johans lilla egen elbok" i det här projektet. Det här ska vara klart den 15 vad jag förstått min lärare, så jag har ungefär två veckor på mig att läsa på om det här och skriva en liten uppsats. Jag har faktiskt positiva förhoppningar kring det här. När detta är klart blir nästa stora projekt att skriva klart "kami sama" till min japanskauppgift, men det tar vi senare. Nu blir det naturkunskap hela resten av kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...