En liten summering av augustis sista vecka

Den här veckan har det varit pride i hela riket, så även i Jämtland och till och med i lilla Hammarstrand vajade två regnbågsflaggor utanför kommunkontoret i måndags när vi åkte dit för att småhandla. Måndagen var rätt rolig med spontanresa till min lilla stad och eftersom jag och syrran hade guldet den här gången var det vi som stod för shoppandet. Vi åkte egentligen dit för att pappa behövde köpa en del till trädgårdstraktorn men när man ändå är där kan man väl passa på att köra lite shopping och sådär. Eftersom humöret var lite sådär var det faktiskt välbehövligt att bara ta en sväng in till stan även om vädret kanske inte var det bästa. Man kan ju vara inomhus också!

Lunchen i stan bestod i Burek och Trocadero, nyttiga som vi var. Jag tror faktiskt att vi spenderat nästan hela veckan med att dricka Trocadero, mest för att jag ville ha koffein och inte hade någon vettig källa till det på hela veckan. Nåja, regnet öste ner och åskan mullrade på som bara den i Staaren i alla fall och när vi var inne på stora coop för att... Kissa och köpa pålägg så klart, såg vi något jag trodde tidigast skulle dyka upp i november. Julmust!  Det är ju inte ens höst än! Helt vilt!
Nu vet jag att en del anser att det här inte alls är något problem och visst, om det tvistar de lärda kanske, men jag vet inte, kan vi inte vänta i alla fall till november/december med att börja fira jul?

Och så har jag skaffat en pantamera-app och börjat panta burkar och flaskor igen för att dryga ut kassan en aning. Nu fungerar visst inte pantamera-appen på Coop där jag bor  för pantomaten är  FÖR DAMMAL!! Nåja, pantkvitton kan man i alla fall göra om till något, så jag har faktiskt sagt att jag kan ge syrran kvittona så kan hon växla dem med hjälp av swish, alternativt handla någon mat eller vad som helst för dem. Den här veckan hade jag 100:- som mål med panten och fick 120, så det blev faktiskt lite överskott i budgeten vilket kändes väldigt bra. Vi fortsätter med pantandet, sedan om pantomaten nu är för gammal för att kunna ta swish får vi väl växla eller något sånt, det fixar sig. 
När jag var på Willys passade jag också på att köpa mer pink stuff, den här gången köpte jag städsprayen. Jag tycker om det där rosa mirakelmedlet mycket för att det faktiskt inte är lika aggressivt som andra kemikalier, dessutom luktar det inget särskilt, så om man vill ha någon doft får man lägga till det själv. Det där gillar jag, jag vet många som inte klarar starka dofter så värst bra och säkert tackar någon högre makt för medel som inte luktar kemi om man så säger. Slipper dessutom använda satans rengöringsmedel, även kallat Klorin! 😆

Lite tisdagslyx med familjelasagne och jordgubbar blev det också, för att jag och syrran faktiskt såg till att det blev så. Augusti ska avtackas med stil trots allt! Tigermuffins till kvällsfika också, våra lyxmaskar!
Och så har jag lagt till mer böcker på läslistan och det var bland annat "mina drömmars stad" som jag fick av svenskaläraren när jag gick i nian men aldrig riktigt tyckt om tillräckligt mycket för att faktiskt läsa och därför slarvat bort och slarvat fram fler gånger än jag kommer ihåg. 

Lite promenad i skogen hann jag med också den här veckan och det är när man återupptar goda vanor man upptäcker saker och ting. Den här dagen hörde jag en rovfågel ropa i fjärran, troligen en falk eller hök av något slag, kanske samma fågel som senare kom ner och satt sig i vårt plommonträd för att vila lite och fastnade på bild? Jag har faktiskt frågat allt möjligt folk vad det är för en fågel men inte fått något riktigt svar ännu. Kallar den för vråk eller något sånt så länge. 

Suttit lite nere vid älven och pluggat medan det fortfarande är lite värme kvar i luften och så har jag försökt vara lite produktiv trots att jag varit sjuk i flera dagar den här veckan. Legat och glott på hemmavideor de värsta dagarna. Under fredagen var jag skaplig i kroppen och styrde upp lite kycklinggryta och rallarfärs som fredagsmat. Det lönar sig att storhandla lite redan på måndagen!
Helgen bestod mest i att leka med duolingo och en väldigt liten road trip för att köpa potatis uppe i byn för lite av pengarna jag pantat ihop. Känns faktiskt bra att veta att man kan få betalt för att återlämna pant, önskar att man kunde panta alla sina förpackningar på samma sätt. I övrigt har jag väl byggt om diverse rollspelskaraktärer och experimenterat med lite virkningar jag har haft liggandes. Lite smått glädjerusig hela veckan också, kanske är det för att dygnet faktiskt är på väg att förändras till det bättre nu äntligen? Ja, det är det nog och så för att jag faktiskt börjat dra ner rejält på såväl nyheterna som sociala medier. Och så vet jag att jag åt veckan kanske får inleda min revansch på det där lilla helvetet! Nu hoppas jag bara på en sak och det är på att det här går jäkligt bra och att jag faktiskt kan få lite valuta för sveda och värk där i våras. 
Helgen avslutades i alla fall med att glädja vår lilla katt lite extra med att dra upp en gädda till henne. Världens minsta kanske, men det är värt det att se henne så lycklig!

Den här veckan har varit bra alltså och på Onsdag börjar allvaret igen. Ska faktiskt bli skönt att ta tillbaka matematiken från Brittler och hennes lakejer. Nu gör vi det här!! Låt ingen jävel förstöra dina drömmar, de är trots allt dina! Sköt om dig! 







 

Kommentarer