tisdag 29 januari 2019

Kreativitet under ledigheten!

Nämen halleå!

Idag har jag varit kreativ igen, och det har inte ens med teckning att göra, snarare med kollage och fotokonst! År 2004 var jag i Trondheim ensam för första gången och då köpte jag mig en tom snökula som man kunde sätta in foton i, mest för att jag älskar snökulor. Dock har jag aldrig vetat vad jag ska stoppa i min lilla snökupa så det har varit lite allt med namn i den tills nu i år då jag bestämde mig för att damma av den, fylla på vatten i den och leta reda på en bra bild att ha i den.

Jag gillar verkligen Trondheim, det tror jag inte är speciellt hemligt, ej heller att jag älskar de färgglada husen på bryggerekka vid nidälven. Jag tänkte först att jag ville ha husen på ena sidan av snökupan och Nidarosdomen på den andra, sedan kom jag på att man kan dela på bilden och då ändå få med Nidarosdomen -Typ. Här är bilden jag använde:


Och såhär der snökupan ut. Det ser bättre ut i verkligheten och så måste jag absolut fixa kanterna på fotona. Just nu ser man skarvar både här och där och det är jag inte så nöjd med. Lär använda den här bilden ändå.



Bilden har jag tyvärr inte tagit själv utan googlat fram. Jag hade ingen egen bild som var bra nog att göra till snökupa.


Nu har jag hela Februari på mig tills jag börjar med Svenska 2, det ska bli jättespännande att se vad det blir får skoj jag ska ta tag i den här gången. Jag skulle ju ha satt igång redan nu i Januari men det kom in små fula ekonomiska troll så det kommer i Mars i stället. Jag är nöjd så länge ingen blir grinig och blir någon grinig får jag vara nöjd också med det, nu har jag tid att vara kreativ och sparka på Japanskan lite. Nu ska jag sparka mer på japanskan och fundera på var all min överskottsenergi kommer från. Sprätt iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...