onsdag 23 januari 2019

Två veckor efter kaoset


Nu är Du äntligen ute ur mitt liv och jag kan inte säga att jag saknar Dig det minsta. Du har sugit klart här.


Nu har det gått två veckor sedan jag slängde ut en av mitt livs största energitjuvar ur mitt liv. Vampyrkvinnan! Hon sög energin som en vampyr suger blod. Hon var en sådan som aldrig tillförde något positivt till en konversation, men ändå fick vara kvar eftersom hon var en väldigt trevlig person trots det här. Såhär kunde en konvo se ut, tre exempel:

1
"Hulken har lagat lasagne idag, han är verkligen en mästerkock, dessutom är han romantisk och bjuder på ett glas vin till!" Säger Wonderwoman.
"Jaha, nämen vad kul, nästa vecka bjuder jag hem er två till mig!" Skrattar Stålmannen
"Jag hatar lasagne och får utslag av rödvin." Svarar vampyrkvinnan.
2
"Ah Stålmannen och jag har ju städat uthusen i helgen som var, jäklar vad dammigt det var!" Ler Hulken brett
"Ah men det blev massor med utrymme kvar sen, eller hur Hulken?" Säger stålmannen.
"Jag har inget uthus, jag har knappt något hus att bo i!" surar Vampyrkvinnan

3
"Hah! ÄNTLIGEN är jag färdig med samhällsuppgiften, hur gick det för er?" Myser Batman
"Jag har analyserat Donald Trumps personlighet!" Säger Hulken belåtet
"NEJ INGEN POLITIK!" Skriker vampyrkvinnan och fortsätter: "Min mamma har fel på ena njuren, hon måste ta bort den." 
Hulken och Batman tappar lusten direkt.

Och här kan man se mönstret. Folk sa något kul, hon stack hål på peppballongen, folk gick hem från jobbet på dåligt humör. Detta fortgick i många år och droppen kom när hon började gå på en person som haft en allvarlig sjukdom och säga att det var fake. Det här var vad som fick mig att tänka "Är hon värd mig?" Och sedan kom svaret "Nej, det är hon inte" kort inpå. Och jag valde att klippa alla band med henne.

Vad har hänt under de här två veckorna?
  • Min kreativitet har ökat drastiskt
  • Min produktivitet har ökat drastiskt
  • Jag har fått bättre ordning på min fantasi
  • Det går bättre för mig i studierna och jag får saker gjort
Så var det värt att slänga ut henne och andra vampyrer ur mitt liv? Svaret är ett tveklöst JA!




Det här korset tänkte jag skulle bli en bra reminder, vampyrer gillar inte kors.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...