tisdag 29 januari 2019

Projektet klart och överskottsenergin flödar!

Halleå igen! Det här är egentligen en fortsättning på mitt andra inlägg om snökulan! Nu är den äntligen komplett och såhär blev den :


Personligen tycker jag bättre om den nu utan alla skarvar och skavanker, men jag är också en obotlig perfektionist. Någonting många av mina gamla lärare förbannat mig för. "Du behöver inte ÖVERARBETA dina projekt!" Är väl något jag hör lite titt och lite tätt, men jag vet inte, jag hatar att göra saker halvtaskigt, det är liksom inte min stil. Kanske är det därför jag satt Svenskan under Hiatus tills jag vet hur det blir med mina böcker. Pengarna vet jag hur det blir med...

På tal om Norge har jag slängt mig huvudstupa in i ett jätteprojekt som förmodligen faktiskt kommer ta hela februari att fullfölja och det är vadå?
Jo, jag tänker göra en serie med temat "ockupationen av Norge 1940" och använda mig av animeserien Hetalia för att visualisera det hela på ett mer lättbegripligt sätt. Barnsligt kan hända, men sjukt pedagogiskt.

Men jag vill ju göra så mycket och helst alla saker samtidigt. Kanske borde jag lyda min inre mindfulnesscoach och ta en sak i sänder, men det är inte lätt när man är totalt överfull av idéer... Först ut lär ändå bli Ockupationen eftersom jag sagt det, så jag får helt enkelt börja skriva manus och lugna ner mig en liten smul. Nu hörs vi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...