torsdag 14 februari 2019

I mitten på förra månaden gav jag Dramatis en andra chans för att se om det var något att ha. Jag började med att använda mig av adblock för att blockera alla "emblem" som de strör omkring sig eftersom jag personligen inte gillar sådant. Nu ser jag det jag är intresserad av och är nöjd med det.

Jag har slängt ut några små inviter till mina rollspel för att se om sidan har något att komma med, men den enda som faktiskt verkar vara aktiv är en medlem jag aldrig gillat... Det gör ju det hela lite mer komplicerat. Har dock några rollspelsidéer som jag kan tänka mig att testa mot någon som verkligen kan bemästra konsten att rollspela. Ska bli spännande att se om jag hittar några innan 14 mars, annars löser jag det här på annat vis.
.Så, det om mina rollspelsvisioner!

Nämen nu! Pratar vi om någonting annat.

Det var ju alla hjärtans dag och den ska man väl tillägna dem man älskar va? Jamen då tillägnar jag resten av inlägget till Trøndelag!

HÄÄÄÄR kommer lite bilder från den typ bästa platsen på jorden -Trøndelag!
Eftersom det är alla hjärtans dag ett tag till, måste jag väl få prata lite om det stället också! Den här bilden kommer från Leka i Norr och dit skulle jag gärna åka om jag hade resesällskap, det ser sjukt gemytligt ut.


Det här då? Det är ju Bakklandet i Trondheim. Det kanske inte kan hjälpas att jag är hopplöst förälskad i Trondheim, eller så är det helt enkelt den del av Trøndelag jag sett mest av. Och Hommelvik, och Røros...


Här har vi Røros då. Dit funderar vi på att åka någon sommar men då blir det nog inte med tåg utan snarare en biltur och kanske då att man hyr en liten sån på vägen hem!
En hytta! När jag var liten hyrde vi hyttor och sov över i när vi var i Norge. De var väl inte mycket större än den på bilden men väldigt trevliga att vara i. Lite som små lekstugor som man kunde sova i med Trondheimsfjorden utanför fönstret.

Jaa, jag har hittat igen Tumblr också, eller jag har hittat ett nytt ämne att knarka kan man säga... Trøndelag! Kan det vara att jag är Jämte som gör att jag är så hopplöst kär i den regionen kanske?

Norge är ju magiskt, det har jag vetat sedan jag var liten, men magin har inte runnit ut för det. Därför lär det väl bli att vi hyr en hytta någon gång och lär känna Norge på riktigt -Igen!

Blir det Røros lovar jag att hjälpa till att spara till en natt i en sådan hytta också! Vi får fixa kattvakt den natten!
Nu lär jag ska sova i min egen säng innan mina ögon börjar gå i kors. Ha det bäst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...