måndag 25 februari 2019

2 veckor till!

Nu är det snart dags att sparka igång Svenskan igen och just nu känns det inte som om det kommer att bli några problem. Om ni scrollar ner kommer ni få se vad jag ska göra för kul den här gången!


Jag har alltså 6 stycken moduler och allt som allt 4 uppdrag i det här ämnet, här kommer presentationen!

Jag är redan klar med Modul 1 och har lämnat in den, så nu är det bara fem moduler kvar.

  1. Presentation -Klar!
  2. Skrivprocessen, referat, informationssamlande, faktion och Antiken
  3. Argumentation, analys av gestaltande texter och muntligt anförande.
  4. Barocken, upplysningen och romantiken
  5. Satslära, att skriva med texter, realismen och språk i norden
  6. Filmanalys och så klart den hemska Muntliga examinationen!
Ja, vad säger jag om det här då? Jag vet att jag behöver öva på allt det här och jag vet också att det finns fullt av intressanta ämnen i den här kursen. Några jag redan nosat på, andra jag bara hört om, men en sak vet jag, det blir mycket läsande framöver. 2-4 timmar om dagen för att bli klar innan deadline. För er som inte hängt med fick jag E i Svenska 1 och är nöjd med det, men en sak är jag inte nöjd med alls. Min brist på struktur! Den har varit ett helvete under hela mitt liv så jag hade tänkt ta till studietektik för att få bukt med detta. I synnerhet då lästeknik och minnesteknik. Jag måste sluta vara så fruktansvärt splittrad.

Efter de två stundande Svenskakurserna tror jag att jag måste avsluta Japanskakursen. Jag tror absolut att jag kommer att kunna lära mig japanska ändå, utan Mikas "lektioner" som är allt annat än strukturerade i nuläget. Just nu är det i alla fall klart. Svenskan och serietecknandet har mitt största fokus. Och så livet så klart, jag vet inte vad jag skulle göra utan den här vackra miljön...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...