måndag 4 oktober 2021

Som följd av en pandemi kommer en viss hypokondri

God kväll, första inlägget sedan i torsdags och jag har inte ens någon fräsig bild att lägga upp, så jag snor en av Antihentai på Deviantart, för att jag kan!

Ja, jag har blivit förkyld, det har troligen legat på lur sedan i början av förra veckan då jag kände att jag hade ont i tänderna, men det var först i torsdags jag kände av något allvarligt. Jag står inne på coop och ska köpa något te eller vad det var när näsborren ballar ur och det börjar droppa från den som en blixt från klar himmel -  tänker jag och tittar uppåt för att få det att sluta. Funkade där och då, men det kom ju tillbaka ett par dagar senare, när det kommer ännu mer vatten ur ena näsborren och nu har vätskan blivit gultonad också. Inte för att jag känner mig supersjuk, jag hade lite feber igår kväll, men den försvann igen så jag ska inte säga mycket om det. Snuvan är kvar dock och även om jag faktiskt är en ganska lugn person nu för tiden går min inre katastroftänkare och funderar: "Kan det vara Corona?" Fast det sunda förnuftet svarar relativt fort att: "Nej, stollefågel, det är bihåleinflammation, se efter vad som händer under veckan och sluta oroa dig!" 

Mest troligt har jag väl suttit i drag, jag har haft lite kallt i sovrummet i ett par dagar så jag gissar på att det faktiskt är bihålorna som ballat ur och det jobbigaste med det är väl att man inte kan göra någonting utan att få storforsen rinnande ur ena näsborren med lättare illamående och en diffus känsla av att ha huvudet fullt av fogskum som följd... Så länge det bara är näsan kan jag dock leva som vanligt!

Men vi pratar om något annat än min galna näsa en stund, jag ska ändå sälja den på svarta marknaden när tillfälle ges. Nej, vi pratar om mina studier i stället -Som gått riktigt bra idag! Jag har just nu bara ett pass med matte kvar och det drar jag av nu på kvällskvisten. Det var menat att jag skulle restplugga just detta igår, men jag är snäll mot mig själv och förlåter mig för att jag helt enkelt somnade ifrån det, när jag inte låg och glodde på något flängt på TV, sällskapsresan eller vad det var. Dessutom är ju helgerna till för att ta det lugnt, så jag känner mig egentligen inte speciellt skuldmedveten, däremot kan jag ha ätit lite väl mycket skräp de senaste fyra dagarna. Visst, fredagsmiddagen ska jag inte skälla på, men däremot har vi väl ätit en hel del chips och annat som magen säkert har sina åsikter om, precis som hjärnan. 

Ja, för visste du det, att det spelar roll vad du äter för att hjärnan ska prestera bra? Det gör faktiskt det. Den här fågeln har nog inte sett en tallriksmodell sedan barnsben, men det kanske är precis den som ska till, kombinerad med god motion och några timmars feelgood mellan studiepassen?
Ja, sedan funderar jag allvarligt på att arbetsträna, någon sa något om ett varsel, jag tror minsann att det kom ett i torsdags när en av rådgivarna berättade om ett ställe där man faktiskt kunde utbilda sig till ett vettigt jobb utan att behöva förkunskaper... Ni vet säkert hur det är med mig och matte, jag älskar det, men när det kommer just till matte och liknande är jag mer av en praktiker än en teoretiker, så i Januari någon gång tar jag och kollar närmre på det här, kommande månader fram till jul använder jag nog till att få ordning på lite saker. Önska mig gärna lycka till med det! 

Sedan kan jag nog vara den sista som ens la märke till att Facebook och deras systersajter ligger nere för närvarande. Folk ojar sig över att nu är deras liv på ända för att de måste vara utan skiten ett tag, men jag tänkte faktiskt inte på det så mycket förrän nu, jag är nog inte så skadad av det där som många andra är ändå. Social media detox kanske är en väldigt bra idé trots allt? Mina kontakter och vänner har mitt telefonnummer, de kan ringa mig om de vill, det känner jag är lite av en välsignelse i dagens alltmer digitaliserade samhälle 💖

Men nu då? Nu ska jag faktiskt ta och plöja igenom de där resterna jag hade kvar och så ska jag som sagt sälja min näsa också! Namaste 🙏 Ta hand om er och sprid inte smitta i onödan! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...