tisdag 5 oktober 2021

Road trip och summering av helgens





Idag tog vi en liten sväng runt byarna igen och jag passade naturligtvis på att fotografera höstens små krumsprång bland berg och skogar. Vi tog "Sundsvallsvägen" den här gången, småbyarna vid bergsfoten där är också väldigt vackra nu på hösten. Utsikten mot Vättaberget och Kullstaberget är enorm och kanske är det därför man en gång valde att ha kyrkan här, när Ragundasjön fortfarande låg över stora delar av kommunen.


Så en liten summering av helgen, fredagen inräknad.

Ja, för helgen har bjudit på en hel del kalorier eftersom i alla fall jag kände att jag ville fira att jag nu äntligen har fått i ordning bankdosan, vilket kanske innebär att det blir lite enklare att leva framöver. 
Fredagsmiddagen bestod av revbensspjäll, ugnsrostade grönsaker och en fin sallad, med hemmagjord grönpepparsås. Drycken består av en kär gammal vän jag hittade när vi var på Coop, nämligen Riemes grapelemonad. Det var inte igår jag drack lemonad från Rieme, så det kändes lite nostalgiskt!

Och så köpte vi tre olika sorters biskvier också! Fredagens biskvi var en citronbiskvi, som vi drack te till, lördagen bjöd på en grön sak som smakade lite som de där grodbakelserna man åt som barn... Fast med vit choklad i stället för marsipan då. Till dem drack vi kullamust. Söndagen bjöd på en daimvariant som var väldigt mäktig och till den drack vi Guldus! Så den här veckan har verkligen varit vår onyttiga vecka, men ibland får man faktiskt ha det så. Jag tänker att det är speciellt värt att fira när pandemin äntligen kan komma under kontroll. Den riktiga feststämningen lär dock infinna sig när man verkligen kan resa utan att riskera att bumpa in i någon smittspridare, så än kanske vi kan hålla restriktionerna, i alla fall i ett halvår till. 


Och igår var jag ut på gården, där jag hittade lite konstiga svampar som jag inte vet vad det är för sort, utöver att jag vet att det inte är några "knarksvampar" (toppslätskivlingar), utan bara allmänna svampsvampar. Vore dock lite kul att förkovra sig i vad det kan vara för sorts svampar man har i trädgården, men än kan jag inte speciellt mycket om svampar och sånt.




Annars har jag skrivit och pluggat språk idag, det har varit lite segt att komma igång efter bihåledagarna, men det blir väl något, nu har jag i alla fall fått in studietekniken, det är ju guld värt bara det. Rätt attityd är ibland det som krävs för att nå framgång, man ska aldrig lyssna på ormar, då kan man ju få för sig att det är fel att vara naken och... grejer. Det är inte fel att vara den man föddes till att vara, däremot är det fel att lyssna på missvisande källor. 

Idag ska jag inte göra mycket mer, jag ska se efter var jag förlagt min skrivbok till körkortsteorin, sedan ska jag väl inte göra så mycket mer. Ta nu väl hand om er, smitta inte ner varandra med sjukdomar och håll er friska och glada. Namaste 🙏





















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...