tisdag 24 mars 2020

Tisdagsgöromål

Eftersom jag är hemma mer än jag brukar (går det ens? Ja, det går!) Har jag bestämt mig för att anta en utmaning jag gav mig själv i lördags. Jag ska läsa minst ett kapitel i en skönlitterär bok om dagen, då ska vi allt se att jag hinner läsa ut Frösötriologin också! Det här är "den leende guden" som är den första. Bra? Jag tycker faktiskt det, man skrattar gott åt alla kreativa uttryck Aksel Lindström fann på åt Vikingarna. Beskrivningar av människor är också det ett underhållande inslag.

Sedan blir det så klart massmord på det. Det där är något jag måste ta tag i. Efter det måste jag repetera inför examinationen så att jag säkrar betyget.
Svenskan behöver jag också få till, men den är det mindre bråttom med eftersom boken jag har till den inte är en lånebok. Dock bra om det blir färdigt det här århundradet så att man får några pengar någon gång. CSN blir inte nöjda med mindre än att jag gör klart de här två kurserna.

På teckningsfronten har jag också slipat mig lite med lite nya anatomiövningar. Träning är också viktigt. Det finns att göra även om man bara får vara hemma. Coronaviruset ska ha nått sin kulmen i april säger de på TV, men jag vill ge det till Juni i alla fall, så vi får väl se hur sommaren ser ut. Än så länge håller jag fanan så högt det går och försöker göra mitt bästa här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...