onsdag 16 oktober 2019

Värme och lugna tag så löser sig det här!

Lite te, en halv liter ungefär, varmvattenflaska på magen och så lugn och ro så kanske jag blir som folk! Som tur är är jag fortfarande kreativ och på gott humör! Fattas kanske bara annat!

Förutom skåprensning ska jag idag göra näst sista modulen i Svenskan. De har varit hyfsat snälla i Östersund och förlängt ordentligt åt mig så jag behöver egentligen inte springa benen av mig, men det kanske underlättar att vara klar innan matematikkursen börjar, jag har ju trots allt CSN och dem har ju folk pratat en del om. Än så länge har det dock varit lugnt med dem och det känns som en bra kontrast till det skit jag haft tidigare...

Nu är det bara lite kvar på Svenska 3, sedan är det en mattekurs kvar, sedan är det ett par prov och sedan ska allt vara klart, äntligen. Lär väl fira med något stort, får se vad det blir. Den här veckan har jag mest varit sängliggande i något jag tror är efterdyningarna av en avslutad antibiotikakur, har inte mått speciellt bra, hoppas på att det blir bättre.

Som summering då, vad har dessa tre kurser gett mig? Bland annat ett nytt intresse för böcker vilket troligen var avsikten med det hela också. Nu har jag en hög påbörjade böcker att välja mellan av vilka jag tror att "den leende guden" blir den jag läser ut först. Jag har en liten kärlek till fornordisk mytologi och vikingar, det behöver inte vara något fel på mig för det.
Dock känns det surrealistiskt att jag snart är färdig med allt! Jag som trodde det skulle ta minst tre år, men det verkar ha tagit betydligt kortare tid trots den sega och jobbiga sommaren.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...