tisdag 29 oktober 2019

Men då möblerar vi väl om igen då!

Idag har jag pratat med Hermods. Ja, jag har alltså åkt dit och faktiskt pratat med dem, trots min hemska mage. Och trots att bussen dit var full som en sardinburk känns det ha gått riktigt bra idag! Jag har fått en del gjort, men jag är rädd att jag måste meddela CSN om att jag måste möblera om lite eftersom jag tänkt lite fel i studierna. Hoppas de godkänner det.

Jag har också tagit upp mattekursen igen och det känns faktiskt som om jag ska greja den nu, sist jag öppnade boken kändes det i alla fall inte som att jag ville slänga den ifrån mig så nu kanske jag äntligen kan gottgöra Birka för att jag inte gjorde något alls under sista terminen där. Grejar jag min grundläggande behörighet nu vet jag inte hur tacksam jag ska vara mot den här staden. Det kanske tog ett gäng år att lära känna mig, men nu vet de vem jag är och kan hjälpa mig. Funkar det nu är det verkligen inte en dag för sent.

Idag träffade jag min kompis morsa som jag brukar se ibland när jag är på stan, hon var lika glad som alltid. Hon berättade en del om hur det var med min kompis och lite allt möjligt sådant, det var roligt. Hon sa också att jag såg ovanligt glad och hälsosam ut nu och det tar jag som ett gott omen. Saker är på väg åt rätt håll hoppas jag. Nu hoppas jag att det slipper bli fler bakslag på ett bra tag.

Japanskan då? Minimalt med "lektioner" blir det i alla fall, det är jag säker på, även om jag kommer åka dit nån gång då jag betalt för det. Nästa vecka lockade syrran med Pinchos så jag har kanske inte så stort val. Majoriteten av mitt japanskapluggande kommer dock att ske via Youtube eftersom jag pluggar inför JLPT och det känns nästintill omöjligt under "lektionerna" Östersund är en briljant stad, full av möjligheter. En stad få kan avsky, men just det här med japanska har man inte lyckats med, kanske för att vi har för få sökande på den här höga nivån. Det vet man aldrig.
I allra värsta fall får jag åka till Trøndelag och ta en expresskurs i Trøndersk i stället. Det låter som en styggbra idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...