lördag 3 oktober 2015

En och en halv månad och grupproblemet kvarstår!

Älskade Birka! Jag trivs så bra här, men ibland har du en förmåga att krångla till det för mig. Eller så är det jag som är krånglig, eller vi båda. Nu har strukturproblemen börjat lägga sig, men dansläraren har hoppat av så jag har absolut INGENTING att göra på måndag och onsdag eftermiddag. Dock är det väl inga problem med onsdagarna, the shorter the better där, men måndagarna känns bli långa även om jag ju kan fara in till stan och plugga, vilket är uppskattat även av mina lärare, i vart fall av reaktionen i tisdags att döma.

Dock finns saker att klaga på. På tok för mycket klasstid och på tok för lite tid för läxor, till exempel. I tisdags bad jag en lärare om att få skippa klasstiden för att jag behövde ta igen plugget och att ta en promenad då jag redan låg efter kändes fel. Fick visserligen grönt ljus men min mentor fattadeinte detta så han gjorde som lågstadielärare brukar göra och sprng in på boendet och brölade efter mig. Jag blev paff och sur på beteendet och förklarade att jag inte tänkte ta någon promenad när det bara var en timme kvar till lektion och jag inte ens hunnit läsa på. Han fattade och gick sin väg, men jag tyckte ändå att detta var väldigt obehagligt och pinsamt ändå. Detta är inte första gången han larvat sig så jag funderar helt ärligt på kom jag ska byta grupp till en som inte är så fruktansvärt tramsig! Jag älskar Birka, skolan vet hur en lär ut, men jag tror att jag valt fel grupp, det känns inte som att jag blir tagen för den 29åring jag är. Jag gav detta en chans, nu vill jag byta grupp!!

Positivt! Eftersom jag har en del fritid när jag inte gör  mina läxor, har jag också tid för japanskan vilket känns bra, då kan jag lära mig det också fullt ut. Det kan jag spendera måndagseftermiddagarna med om jag vill...

I övrigt då? Historieboken jag beställde för två veckor sedan har fortfarande inte kommit. Blää! Får hitta en annan som täcker samma ämne! Får rota i gömmorna där!
Och matten då? Jag har lite knas med reglerna men det ska inte hindra mig, de ska in, men jag måste ha någonstans där jag kan sitta i lugn och ro med det. Bibblan elker något tyst rum kanske.. Hör av mig mera om allt det här men min förhoppning är att alkt ska lösa sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...